sellers offer goods, defining the nature of the contracting parties and being transparent about it has become essential. Rights of the buyer (among others, pre-contractual information, right of withdrawal or remedies for non-conformity) depend on whether the contract is a consumer transaction (BtoC) or just a CtoC transaction, that is, on whether the seller is a professional trader and the buyer a consumer. The intention of generating profit is not a decisive parameter and neither it is the number of advertisements offering goods for sale, by itself.
PALABRAS CLAVE Comerciante, empresario, consumidor inversor, plataforma de venta online, ánimo de lucro.
Concept of trader, consumer, online Marketplace, investor consumer, CtoC.
El régimen de costas en materia de consumo: ¿quo vadis? Entre la normalidad y la excepcionalidad
María José Lunas Díaz. Abogada y Doctora en Derecho
Precio: 50 € + IVA [ + Info ]
La segunda oportunidad: Cómo afrontarla en el Texto Refundido de la Ley Concursal
José María Puelles Valencia, Administrador concursal y abogado
Precio: 50 € + IVA [ + Info ]
Prof. Dr. Alfonso Ortega Giménez, Vicedecano del Grado en Derecho y Profesor Titular de Derecho internacional privado de la Universidad Miguel Hernández de Elche
Precio: 50 € + IVA [ + Info ]
Comentarios al Reglamento Europeo de Protección de Datos
José López Calvo. Doctor en Derecho. Administrador Civil del Estado. Exsubdirector general de Inspección de Datos en la AEPD
Precio: 35 € + IVA [ + Info ]
Una aproximación a los aspectos legales de las nuevas tecnologías
Javier Puyol Montero. Abogado. Socio Director de Puyol-Abogados & Partners. Magistrado Excedente. Consultor TIC. Doctor en Derecho
Precio: 35 € + IVA [ + Info ]
Investigación y prueba del ciberdelito
Josefina Quevedo González. Doctora en Derecho. Fiscal Jurídico Militar del Tribunal Militar Territorial Tercero
Precio: 35 € + IVA [ + Info ]